sobota, 13 sierpnia 2011

To na czym stanęliśmy?

Tytuł może być mylącą i nasuwać dużą ilość filozoficznych reflacji ale chodzi mi tylko o to na czym zakończyliśmy nasza wyobrażoną podróż do miejsc, w których moglibyśmy, a raczej chcielibyśmy mieszkać.
Chyba zakończyliśmy na tym że nie za bardzo miałem pomysł na koleje miejsce.
Opisałem z grubsza świat arabski. Trochę o jego kulturze i zwyczajach oraz jak się mieszka w krajach arabskich.
Dużo uwagi poświeciłem ciekawostką związanym z tymi krajami i z tą kulturą. To i tak jest kropla w morzu tego o czym jeszcze można by było napisać. Ponieważ to jest rozległa, bardzo bogata i dość zróżnicowana kultura licząca sobie wiele wieków. Nie zapominajmy że świat arabski nie powstał w 622r. wraz z Mahometam od tak w jednej chili. A wzmianki o ludach semickich mieszkających na półwyspie arabskim możemy znaleźć w najstarszych tekstach. Chociażby wspominani wcześniej przeze mnie Nabatejczycy i z ich wspaniałą stolicą w Petrze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz